تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

واقعا فرق می‌کند چه کسی رئیس جمهور باشد | برکناری انتظاری؛ یک هیچ به نفع وزارت علوم دولت پزشکیان

دومین خبر امیدوارکننده از دانشگاه رسید؛ برکناری علی انتظاری بعد از بازگشت شریفی‌زارچی این نوید را می‌دهد که در دولت چهاردهم شاهد تحولات مثبتی در حوزه دانشگاه خواهیم بود.

واقعا فرق می‌کند چه کسی رئیس جمهور باشد | برکناری انتظاری؛ یک هیچ به نفع وزارت علوم دولت پزشکیان

رویداد ۲۴| نه فقط عذرخواهی، بلکه استعفا یا عزل و برکناری مسئولان در پی اشتباهاتی که به مردم آسیب می‌زند، احساسات عمومی را جریحه دار می‌کند و یا منافع کشور را به خطر می‌اندازد و ... امری کاملا طبیعی و در دنیا معمول است. منتها در ایران آنقدر از این اتفاقات نیفتاده و ما شاهد روال برعکسی بوده‌ایم که عادت کرده‌ایم یک مسئول و مدیر وقتی اشتباه کرد، دست پیش هم بگیرد و گناه را گردن رسانه‌ها – آن ور آبی‌ها یا همین داخلی‌ها – اندازد و طلب‌کار هم بشود؛ همین است که وقتی علی انتظاری بعد از آن توهین زشت به مرحوم مهسا امینی و هموطنان کرد و سنی ناگزیر به یک عذرخواهی نیم‌بند می‌شود، لبخندی از سر رضایت می‌زنیم! غافل از اینکه دولت عوض شده و به قول برخی‌ها کشتی‌بان را سیاستی دیگر آمده است. برکناری انتظاری از سمت خود در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی تلنگر خوبی بود تا یادمان بیاید قرار است برخی رویه‌ها تغییر کند.
برکناری انتظاری اقدام مثبت و ارزشمندی است که نشان می‌دهد حداقل در حوزه دانشگاه وضعیت رو به بهبود است. البته بازگشت شریفی زارچی استاد اخراجی دانشگاه هم در ایجاد این امیدواری نقش مهمی داشته است.
حالا دیگر می‌توان امیدوار بود و انتظار داشت که دانشگاه به عنوان یک رکن مهم و اثرگذار بر سیاست و اجتماع از حضور افرادی با نگرش، تفکر و رفتار علی انتظاری پاک شود. می‌توان امیدوار بود که فضای آزادی بیان و پرسشگری مهیا شود. می‌توان امیدوار بود که اساتید اندیشمند و میهن‌دوست فارغ از مسائل سیاسی و جناحی به پرورش و ترتبیت دانشجویان بپردازند و دانشجویان فرصت داشته باشند در کنار تحصیل و کسب تخصص، آزادنه اندیشه کنند، مطالبه‌گر باشند و نقشی پویا در مسائل مملکت ایفا کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
0
0
اینا بودن و نبودنشون هیچ نشانه ای از کارآمدی دولت نداره
هیچ فرقی نداره بالای سر اینا چه تابلویی باشه ، وزارت علوم یا کشاورزی یا ....
اینا فقط گروه بازی های سمبلیک دوران جنگ های ۸ سال دوم خرداد است و بس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
0
0
اگر پزشکیان کمربند خود را محکم نبست شک نکنید وزارت علوم با این دست فرمان بر می‌گردد به دوره التهابات باشگاه احزاب و تنش کوی دانشگاه و روزنامه چیهای ۲۵ سال قبل

دانشگاه را به ابتذال بر سر پوپولیستی ترین موضوعات می‌برند و تمام جنبش نرم افزاری و رشد علمی افت می‌کند
همان هشداری که پیش از انتخابات اخیر رهبری درباره افت علمی کشور بین ۹۷ تا ۱۴۰۰ به مدال آوران دانشجویی فرمود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
0
0
باشه !!! به همین خیال باشید .
ایشان را سر دست میبرند جاییکه در آینده ای نه چندان دور آنکسی که برکنارش کرد را برکنار کند . پست بالاتر برای این افراد آماده است .
نظرات شما
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان